Zajęcia reedukacyjno – terapeutyczne ukierunkowane są na pracę z dziećmi, które na skutek różnych deficytów rozwojowych wymagają indywidualnego traktowania, wspierania w rozwoju oraz systematycznej pomocy w przezwyciężaniu trudności szkolnych.
Cele zajęć
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
- korygowanie najbardziej zaburzonych sfer rozwojowych dziecka;
- usprawnianie technik szkolnych (czytanie, pisanie, umiejętności matematyczne);
- wyrabianie właściwej motywacji do nauki;
- rozwijanie mocnych stron dziecka;
- kształtowanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych dziecka.
Nauczyciel reedukator dla każdego ucznia konstruuje indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny oparty na rzetelnej diagnozie pedagogicznej.
Indywidualnie dobiera treści, metody i formy pracy z dzieckiem. Realizując program ściśle współpracuje z wychowawcą, nauczycielami uczącymi, z psychologiem szkolnym, terapeutami, domem rodzinnym dziecka.
Zajęcia reedukacyjno – terapeutyczne to przyjazna „przestrzeń” dla dziecka, w której:
- jest ono bezwarunkowo traktowane;
- realizuje własne potrzeby;
- rozwiązuje zadania na miarę swoich możliwości;
- ma poczucie bezpieczeństwa (praca w grupach od 2 do 5 osób);
- zdobywa umiejętności niezbędne do przezwyciężania trudności szkolnych;
- osiąga sukcesy.
Aktulaności
Poradnik i spotkania dla opiekunek i opiekunów osób w spektrum autyzmu
Publikacja informacyjno-edukacyjna dla opiekunek i opiekunów osób w spektrum autyzmu
Problemowe Używanie Smartfona – sprawdź swój wynik!
Fundacja Dbam o Mój Zasięg opracowała skalę PUS (Problemowego Używania Smartfona), która pozwala ocenić, czy...
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka (WWRD) Wolne miejsca
Drodzy Rodzice! Informujemy, że w naszej szkole mamy wolne miejsca do realizacji Wczesnego Wspomagania Rozwoju...
Galeria
Pozostałe galerie znajdziesz tutaj.