E-twinning - nasza działalność

Nasza szkoła otrzymała certyfikat

eTwinning School

eTwinning

I. Projekt eTwinning "I like to cook with AAC"

Projekt realizowany we współpracy z dwiema tureckimi szkołami z miast: Silifke i Bornova. 

Podczas pracy nad projektem każda z grup: 

  • przygotowała przepisy korzystając z alternatywnych metod komunikacji,
  • nagrała filmiki z realizacji przepisu,
  • przyrządziła potrawy partnerów projektu. 

Efektem projektu są umieszczone na kanale YouTube filmy z realizacji przepisów oraz polsko – turecka książka kulinarna - „The cookbook”.

https://issuu.com/wp6633/docs/the_cookbook__.pptx

eTwinning School SPP177

W realizację projektu zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk wraz z klasą wychowawczą. 

Projekt otrzymał Krajową Odznaką Jakości eTwinning.

Więcej zdjęć na Facebooku - https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2282811445132806/

IIProjekt eTwinning „Puzzle of Appearance” 

Projekt realizowany wspólnie ze szkołami z Włoch, Litwy oraz Turcji. 

Uczniowie podczas realizacji zadań doskonalili swoje umiejętności komunikacyjne z wykorzystaniem AAC. 

Opisywali: 

  • swój wygląd,
  • zainteresowania,
  • czynności dnia codziennego,
  • swoją dietę. 

Udział w projekcie dał uczniom możliwość wzbogacenia swojego słownictwa, opowiedzenia w dostępny dla nich sposób o sobie oraz poznania nowych przyjaciół. 

Efektem projektu było portfolio ( prezentacja filmowa ze zdjęć) gdzie zostały zebrane wszystkie wykonywane podczas jego realizacji aktywności i działania. 

W projekt zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk. 

Projekt został uhonorowany Europejską Odznaką Jakości eTwinning. 

Więcej zdjęć na Facebooku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2283445891736028/

IIIProjekt eTwinning „Geometric Christmas Cards”  

Projekt eTwinning realizowany we współpracy ze szkołą specjalną z Portugalii. 

Podczas realizacji zadań projektowych uczniowie: 

  • doskonalili swoje kompetencje multimedialne tworząc profile na platformie internetowej,
  • pogłębiali swoją wiedzę na temat ekologii i recyklingu,
  • powtórzyli podstawowe informacje dotyczące figur geometrycznych,
  • rozwijali swoją wyobraźnię i kreatywność podczas zajęć plastycznych. 

Efektem wzajemnej współpracy są wykonane przez uczniów obu szkół świąteczne kartki pocztowe z geometrycznymi wzorami. Do ich stworzenia uczestnicy projektu użyli materiałów recyklingowych. 

W projekt zaangażowana była pani Agata Szaraniec wraz z klasą 8.

Więcej zdjęć na Facebboku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/2711607255586554/

IVProjekt eTwinning „Razem w święta - kartki bożonarodzeniowe” 

Jest to projekt krajowy realizowany w ramach współpracy szkół specjalnych.  

Celem projektu było podzielenie się świątecznymi życzeniami, które zwłaszcza w tych trudnych czasach mogą wywołać na twarzy odbiorców uśmiech. 

Uczestnicy realizowali następujące zadania: 

  • wspólnie wybierali projekty kartek,
  • wykonywali własnoręcznie kartki,
  • redagowali życzenia świąteczne w dostępnej dla siebie formie (pisemnej, obrazkowej, za pomocą AAC),
  • wybierali instytucje do których wyślą życzenia oraz znajdowali ich adresy,
  • adresowali kartki i naklejali odpowiednie znaczki przygotowując kartki do wysyłki.

Efektem projektu były własnoręcznie wykonane kartki, które zostały wysłane do zaprzyjaźnionych instytucji (takich, w których uczniowie brali udział w zajęciach, warsztatach czy pokazach, a których ze względu na trwającą pandemie nie mogli w ostatnim roku odwiedzić). 

W projekcie brały udział pani Justyna Kościańczuk i pani Anna Kolenda razem z klasami wychowawczymi oraz pani Agata Szaraniec i pan Sebastian Lisowski z uczniami przebywającymi na szkolnej świetlicy.

Więcej zdjęć na Facebooku: https://www.facebook.com/382965828450720/posts/3591259477621323/

Projekt eTwinning „Razem w święta - kartki bożonarodzeniowe”

V. Projekt  „SEN in living space” 

Projekt powstał po to, aby pomoc uczniom lepiej zrozumieć miejsca, w których zwykle przebywają oraz promował nabywanie umiejętności cyfrowych jako narzędzia kompensacyjnego. Co miesiąc uczniowie angażowali się w jedno lub więcej działań mających na celu pogłębienie wiedzy o przestrzeniach (dom, szkoła, klasa) w celu lepszego zrozumienia funkcji jakie one mają. Każde z tych działań zakończyło się samooceną. Główne cechy tego projektu to dzielenie się, współpraca i stała komunikacja między członkami międzynarodowego projektu.

W realizajcję projektu zaangażowana była pani Justyna Kościańczuk wraz z klasą wychowawczą. 

Projekt realizowany wspólnie ze szkołami z Włoch, Turcji i Litwy.

Projekt  „SEN in living space”